et sulu bulgur pilavı nasıl yapılır


Et sulu bulgur pilavı nasıl yapılır? Et sulu bulgur pilavı'nın yapımı, diğer bulgur pilavı çeşitlerinden farklı değildir. Bulgur pilavı yaparken kullanılan malzeme içerisinden, damak tadınıza uyan her çeşit malzemeyi, et sulu bulgur pilavı içinde kullanabilirsiniz. Genel olarak, bulgur pilavı yapımında tereyağı veya zeytinyağı, soğan, yeşil biber, domates salçası, biber salçası, domates, çeşitli baharatlar, tuz, su veya et suyu kullanılır. Üsteki resimde görünen, lavaş ekmek üzerine döktüğüm et sulu bulgur pilavında tereyağı, salça, domates, bulgur, etsuyu ve tuz kullandım. Bulgur pilavında bir ölçü bulgur için, iki ölçü et suyu kullandım. Pilavı ekmek üzerine dökeceğim için, pilavın suyunu 100 gr. artırarak sulu yaptım.

Et sulu bulgur pilavı nasıl yaptım: Öncesinden dana etini haşladım ve suyunu ayırdım. 250 ml. lik su bardağı dolusu pilavlık bulguru yıkadım ve süzdüm. Tencereye 40 gr. tereyağı koydum, ısıttım. Üzerine 1 çay kaşığı tepeleme domates salçası ilave ettim, kavurdum. Ardından bulguru ilave ettim, nemi gidinceye kadar kavurdum. Peşinden bir küçük domatesi rendeledim, tencereye ilave ettim ve suyunu kaybedinceye kadar kavurdum. Ardından 600 gr. etsuyunu ve tuzunu ilave ettim. Tencereyi bir defalık fokurdattım, kapağını kapadım ve ocağı tamamen kıstım. 20 dakika bitiminde ocaktan aldım, karıştırdım ve lavaşın üzerine döktüm.

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

pilava ne kadar yağ konur

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir