maydanoz nasıl saklanır?


Maydanoz, evde, buzdolabında nasıl saklanır? Bilirsiniz, satın aldığımız çoğu maydanoz demetinin kullanılmadan çöpe gittiği olur. Sizi bilmem ama, maydanozu saklama konusunda çok beceriksizdim. Maydanozu saklayacağım diye, denemediğim yol ve yöntem kalmadı. İnsanlardan çok tavsiye ve akıl aldım, hiç biri işime yaramadı. Maydanozu, vazoda çiçek gibi saklamak istedim olmadı. Ayıkladım, yıkadım sebze kurutucu aletinde kuruttum, gazeteye sarıp dolaba koydum olmadı. Maydanozu kese kağıdında ve poşette saklamayı denediğimi saymıyorum. Bu yöntemlerin hiç biri maydanozu sararmadan, pörsümeden bir haftalığına saklayamadı. İnadımdan vazgeçmedim, yeni denediğim yöntemle maydanoz saklama işini başardım. Görseldeki maydanoz 15 gündür o poşetin içinde duruyor.

Maydanozu şimdi evde nasıl saklıyorum: İhtiyacım kadar maydanozu marketten veya pazardan alıyorum. Maydanozu seçerken fazla su değmemiş olmasına dikkat ediyorum. Eğer maydanoz nemli ise; maydanozun uzun olan sapının bir kısmını kesiyorum, bağlama lastiğini veya ipini çıkarıyorum. Ardından bir güzel, otunu çöpünü ayıklıyorum ve bir bezin üzerine yayıyor ve neminin gitmesini bekliyorum. Ardından bir demet haline getiriyorum. Demeti kilitli plastik buzdolabı (poşetine) torbasına koyuyorum ve torbayı kilitliyorum. Peşinden kilitlemiş olduğum buzdolabı torbasını buzdolabının uygun bir yerine koyuyorum. Maydanoz ihtiytacım olduğunda torbayı açıyor, gerektiği kadar maydanozu alıyorum ve tekrar torbayı kilitliyor ve yerine kaldırıyorum. Bu saklama yöntemiyle maydanoz (sararıp bozulmadan) 15 günden daha fazla saklanabiliyor. Tavsiye ederim, deneyin.

Bu gün, sakladığım maydanoz'un üçüncü (22. günü) haftası; kalan maydonozları dolma harcı yapımında kullandım. Bıraksaydım bir hafta daha saklanabilirdi. Maydanozu fazla saklamaya gerek yok, bu kadar süre fazlasıyle yeter.

Bu blogdaki popüler yayınlar

pilava ne kadar yağ konur

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

yanık sütten ne yapılır

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir