patatesli hamur nasıl yapılır


Patatesli hamur nasıl yapılır, ne işe yarar? Patatesli hamur, mayasız hamurun kullanıldığı her türlü hamur işlerinin yapımında kullanılır. Örneğin: Patatesli hamurla yumuşacık yufka bazlama, yumuşacık tortilla, her çeşit gözleme, katmer, içli köfte, mantı, baharatlı atıştırmalık, kıtır cips ve daha niceleri. Patatesli hamuru kullanmak hayal gücünüzle sınırlı, her çeşit hamur işlerinde kullanabilirsiniz.

Patatesli hamur nasıl yapılır? Patatesli hamur yağlı veya yağsız olarak yapılır. Patatesli hamur yapımında haşlanmış patates, un, yumurta ve tuz kullanılır. Gerektikçe istenilen baharat ve yağ da hamura ilave edilebilir. Patates haşlanır, soğutulur ve ezilerek hamur yoğurulurken kullanılır. Patates hamurunda su kullanılmaz ve patatesin sulu olması da tercih edilmez. Kışlık patates tercih edilmelidir. Hamur içine yumurta, sarı ve beyazı ile birlikte çiğ konur.

Patatesli hamuru nasıl yaptım? Patatesli hamur'un standart ölçüsü şöyle; 600 gr. haşlanmış patates için, bir su bardağı un, bir yumurta ve bir tatlı kaşığı tuz kullanılır. Kışlık patatesi haşladım, parçalara böldüm ve soğuttum. Ardından ezdim, üzerine bir yumurta kırdım, tuz ilave ettim ve azar azar un ilavesiyle güzelce yoğurdum. En son, tek beze yaptım ve kullanıma hazır hale getirdim. Patatesli hamur sert olmaz, yumuşak olur. Hamuru kullanırken (şekil vermek için) yerine göre bol un kulanılabilir.
mutfakbilgileri©

Bu blogdaki popüler yayınlar

ekşi yoğurt mayasından tatlı yoğurt

pilava ne kadar yağ konur

yanık sütten ne yapılır

Aşurelik buğday ve yarma 'dövme' nedir